小菲菲俠自煮樂

27 2月, 2010

一波三折之---鹵水排骨變奏曲

古時候嘅人,一隻瓦煲仔,已經可以煮飯煲水滾湯碌面,乜都可以搞得掂。


四五十年前,阿媽後生嘅年代,佢無焗爐用,就整個鐵架,上下格燒炭燒柴,中間擺上蛋糊,一樣焗到蛋糕出嚟,無擠花袋,自己用超大針筒改造,無牛油,就用豬油,一樣焗到又香又鬆化嘅曲奇出嚟。


今日,煮飯有飯煲,炒餸有生鐵鑊、熟鐵鑊、易潔鑊、有深pan淺pan同坑紋pan。


當廣告舖天蓋地的入佐屋,上佐腦,話佐你知,一個家庭,應該煮飯用飯煲,炒餸用深鑊,煲水用水壺,之後,我啲就聽話地,煮飯用飯煲,炒餸用深鑊,煲水用水壺。


好突然地發現,當選擇多佐嘅時候,面對生活嘅應變能力,我啲依一代人,變得好遲鈍。


-------------------------------------------------


表哥聽日會同表嫂嚟我度,咁煮返幾味招呼下係好應該嘅。


其實我有好強嘅煮飯慾望,好開心睇到有人食到我煮嘅食物,之後嘅大聲贊好,就係最開心嘅事。


買佐兩條牛腱,先鹵好佢,到時整個泰醬,牛腱切片即刻可以上檯。


再買多兩盒排骨,做自己嘅晚餐。


都唔爭再烚多幾隻蛋嚟鹵埋啦。


所有材料先汆過水。



然後,倒入我嘅陳年鹵水。


用佐都接近兩年啦。


時不時都要煲返滾佢,咁個鹵水就可以保持得好耐啦。



 


將汆過水嘅牛腱同排骨,掉入去,開中火煮半個鐘。



 


個鹵水汁,我每次再用,都會因應材料嘅多寡去決定味道嘅濃淡,如果覺得味道已經唔夠,可以再加豉油、八角、香葉等調味落去,以保持味道嘅濃鬱程度。


因為牛腱煮得太腍就會失去嚼勁,食牛腱,係要有少少硬硬哋,有得咬下咁先過癮㗎,所以我凈係煮佐半個鐘,就熄火,焗住佢。



咪睇小焗住嘅步驟啊。


因為當你一路咁滾住啲鹵水嘅時候,個肉係會煮熟煮腍,但係個鹵汁一路咁滾,個肉就一路係咁加熱嘅時候,味道就只會係肉嘅表面徘徊,你煮得再耐,個味都係好難入到肉嘅入邊㗎。


所以,熄火焗住佢嘅目的,係要等個肉,熱脹之後嘅冷縮,可以俾個鹵水嘅味道順勢一起進入到肉嘅里邊,咁先可以達到「鹵」入味嘅目的。


其實鹵食物係咁,做嘢係咪都一樣道理咧?


如果一味凈係識得去衝,埋頭苦干,咪就好似鹵緊嘅時候,係咁開大個火去煮,表面睇到,似乎上色好靚已經好夠味咁,但實際一切開就知,內裡都依然故我,根本食之無味,所以識得去衝去搏嘅同時,都要識得停一停,反思過程,總結得失,先至可以真正地將經歷轉變成為經驗,若有經驗傍身,所有一切,都能從容對待,先至係真正地,由外至內地,夠曬味道~~~


係熄佐火後,先至將蛋掉入去,慢慢浸入味。



 


排骨係自己嘅晚餐,要佐一大匙鹵水汁,加少少水再燜耐啲,肉排腍啲好味啲,原本打算係開大火,燜至收汁,咁無論係口感或者外觀定係味道,都會好正㗎啦,點知。。。。



行開佐一陣係房,聞到味道唔妥,即刻衝入廚房,好彩都救到,不過水已乾,個排骨嘅一邊,已經好似焗爐焗嘅效果,又香又脆,幾正啊,哈哈哈。。。。。


不過唔想食香焗排骨,我想食有啲濕濕嘅~~~



 


諗起鎮江骨,傳統做法會炸熟再整個甜酸芡汁焗一焗,咁我就當依個肉排我係炸過嘅,所以鑊入邊,再加幾湯匙水,一大匙鎮江醋,砂糖,茄汁,倒入脆卜卜嘅唔似鹵水排骨嘅鹵水排骨入去,開大火,煮幾下收汁,搞掂`~~


剛剛搞好,老公就有門鐘叫我開門,即刻問我,煮緊咩,一出lift口就聞到一陣異常香嘅味道。估都估到係我煮緊餸。


我就叫佢自己入廚房睇,一睇到即刻話「正,有排骨」


好自覺地幫我擺碟,咁我就去幫飯煲鬆下飯~~~


睇下,個芡汁煮得剛剛好,芡汁全部掛住係排骨度,唔會太濕。


因為落佐有茄汁,茄汁里邊有澱粉類嘅物質係度,所以落佐茄子嘅醬汁無需另外俾生粉埋芡,佢自己會收汁變濃稠㗎啦。



 


炒多碟菜,就開得飯啦。


本嚟係想碌嘅,不過等水滾時間長,所以索性炒啦。


生菜唔洗炒得太耐,一轉腍身就得,起鑊前落蠔油俾味~~~



滿滿一大大碗菜~~



炒好,都係一碟咋`~~



 


老公有一間成日去幫襯開嘅茶餐廳,最愛叫嘅係其中嘅一款「鎮江骨飯」,依次老公邊食邊同我講「果間餐廳嘅鎮江骨真係整得好好味,不過如果相比之下,我覺得你整嘅依碟,再好味啲添啊」~~~


依味咁好味嘅排骨


1,用鹵水鹵過,變成好鹵水排骨


2,煮到乾水,變成鹵水燒排骨


3,加佐醋,變成鹵水鎮江排骨



 


食落好香嘅鹵水味道,加上外脆內軟嘅口感,變成豐富與奇妙嘅層次感,確係會錯,有錯著㗎~~~


 


沒有留言:

張貼留言