小菲菲俠自煮樂

09 2月, 2010

足料XO醬地下工場再度開張(食譜)

 


又過年啦,又有蘿蔔糕,糯米飯食啦~~~


咁又點可以少得強嫂超味自家制嘅「XO醬」咧`~~


好彩尋晚得強哥提醒「今年未整過XO醬喎」


係喎,爭點唔記得添,所以尋晚即刻浸佐幾粒超大粒瑤柱,今日發好都有一大碗仔㗎~~~~


XO醬嘅主要材料如下圖所示~~~



 


同埋屋企凈有少半舊嘅臘肉,極肥~~


唔好嘥佐佢,切肥膏出嚟,加埋入去,增加甘香味~~



好啦,做法嚟啦!~~~


1,先將肥膏落鑊,慢火將油逼出嚟


(無嘅話,直接落油,咩油都可以,如果有豬油當然最香,普通花生油,芥花籽油,橄欖油都無妨)



2,將乾蔥倒入去,炸出香味。


有啲食譜話要炸成金黃色,但係如果唔識得掌握,好易金黃變炭黑,食落口變苦味,所以我就會中細火炸得三四分鐘,然後轉細火,倒入薑蒜蓉香茅,再炸二三分鐘~~~



 


3,待乾蔥、薑蒜蓉、香茅炸出好香口嘅香味嘅時候,可以將其餘瑤柱絲、蝦米、雲腿等倒入去炒出香味。


有啲食譜就會落超多油去炸所有材料,其實計我話,唔洗咁誇嘅,稍多少少嘅油,去炒出香味,都一樣嘅~~~


炸有一個唔好,佢會令到瑤柱蝦米依類食材變得好硬身,咁食落口點好食啊,咬到牙都痛埋㗎~~~


同埋乾蔥、薑蒜蓉、香茅依幾樣香料,我唔會話炸到好硬身果啲,我會保留返香口之餘,有少少本身嘅香味,咁先帶到香味出嚟。


 



 


4,落調味,我落佐「靚蠔油、超辣自制辣醬(係要俾個醬有辣味,所以加辣醬或者指天椒切料都無妨)、沙茶醬一大匙,豉油少少,糖)


要自己試味啦,我鐘意又辣又香又帶咸甜味,所以辣醬同糖蠔油都落得幾重手下~~~


沙茶醬我會用潮洲本地出嘅,不過如果無,唔落都無問題,我只不過係想佢香啲,因為沙茶醬都係蝦依類嘅嘢經發酵整出嚟嘅,有就香啲,無都唔緊要(隻沙茶醬係朋友響潮洲買返送俾我,香港無得買,好香㗎,香港嘅沙茶醬試佐好多隻,味道都差強人意~~)



 


5,將浸瑤柱凈低嘅水倒入去,開中大火煮至收汁。(依個時候,香味就完全散發出嚟啦)


係要有少少水咁煮,個醬先至唔會係全部都係油炸咁硬身㗎,同埋用水先將可以將所有味道更好帶出嚟再融合埋一起~~~



 


6,熄細火後倒入超市買嘅「炸蒜粒」,撈勻。


咁做係想個醬再香啲,落唔落都無影響嘅~~~~



 


7,再開下大火。炒幾炒,再香啲~~~


咁強嫂嘅XO醬,就大功告成啦`~~~


網上關於XO醬嘅食譜有好多,無話邊啲最正宗,自己多嘗試幾次,整出適合自己屋企人口味嘅就最OK~~


我係整佐幾次之後,發現如依篇文章所記錄嘅做法同配料,整出嚟嘅味道與口感係最掂嘅,所以先再詳細寫出嚟,俾大家參考下`~~~



入埋樽,都有一大樽啦~~~


有排食啦~~~~


出邊買,兩舊水都未必有咁正添㗎~~~~


自己整,話咁易啦~~~


係切材料,辛苦少少~~~



 


今日晨早九點幾鐘就起身開始切材料,切佐我成個幾鐘咁滯,頸都硬埋~~


由準備材料到煮好,十一點半,用佐兩個鐘左右先至搞掂,個肚仔即刻打起鼓仔同我揮揮手~~~咁炒好醬嘅鑊有好多油同埋好香嘅醬汁㗎,食得無嘥嘛~~~


好彩尋晚凈有碗飯,咁就切幾塊臘腸,炒埋個XO醬炒舊飯~~~~


正~~~~



 


可能肚餓呱,覺得「勁好味」~~~~



沒有留言:

張貼留言