小菲菲俠自煮樂

21 7月, 2010

自製大米發糕(食譜)

細個時係要到過時過節,阿媽同婆婆先至會整好多好多米發糕,等親朋戚友上門拜年時可以招呼客人飲茶食點心.


都好多好多年無食過依款點心啦,為免自己遺忘依款傳統點心嘅做法,早幾日打過電話問阿媽做法,然後自己試整一次,記錄落嚟,俾大家參考下.


先俾大家睇下,整好之後,就咁睇外形,同細個時嘅記憶,真係一模一樣㗎....


色彩豐富,我諗小朋友應該都一樣鐘意食~~~



 


作法其實唔係好難,只不過比較繁複,要慢慢理解,我已儘量寫詳細。


細個時阿媽係用一個大大石磨去磨米漿,咁依家無乜可能再用個石磨去磨啦,所以我就轉佐用電動攪拌機去處理依個步驟.


步驟:


1、將平時食飯用嘅米,洗凈後,清水浸一晚.(因為係第一次試整,就用佐少少兩杯米的份量)


2、加水少少,分兩次,將米打碎成漿。


(圖中的水略多,我後來又倒去一大半的清水,米同水嘅比例,我大約係水會超過米薄薄一層就足夠)


係依度有一個問題,阿媽話,泰國米無乜粘性,打好嘅漿好「鞋」,唔知整出嚟對糕嘅口感有無乜影響,所以我諗下次試用日本珍珠米嚟整,唔知效果會唔會更好。


可能會有網友想問,水同米嘅具體比例,咁可以好清楚地講「我唔知」


現代人太過拘泥於食譜的具體份量,要所有條件明確清楚之後先會動手去做,其實煮食最好玩之處,就在於可以在一個基礎之上可以有無數的變化,無論如何,有一個基礎的全面的概念之後,去做佐,先算。。。


經驗根本就係無數次嘗試之後嘅成果,如果一次都無嘗試,又點會形成經驗。


細個時見過長輩製作依款點心,根本無一個比例與份量,全憑感覺與經驗,一去樣玩得開心,食得開心。



好啦,米漿打好啦。


睇下圖,由左至右,我將佢啲分為大中細三碗擺住。


依三碗,其實係全部一樣,生嘅米漿。


我會分別對三碗做出處理。


大碗就先咪理住佢,擺一邊。



3、將中間中等大嘅生米漿,擺上爐,細火煮30秒左右至微熟。


4、然後將煮至略熟嘅米漿,倒入最大碗嘅生米漿入邊撈勻。


咁就形成較大一碗嘅生熟米漿混搭嘅米漿。



5、最細嘅一碗生米漿,倒入一細匙嘅酵母粉,撈勻,等15至20分鐘左右,見到佢發酵起佐好多泡泡變澎脹。



6、將上個步驟,已發酵嘅細碗米漿水,倒入最大果碗米漿度,即係全部米漿已經走埋一堆啦,依個時候,就進行最後發酵。


(我由早上發到下午三點左右,因為驚發酵太耐會有酸味,所以我落佐少少少少蘇打粉去中和個酸味)



發酵好嘅米漿係白色嘅,依個時候,可以隨意選擇想要嘅顏色。


我用佐綠色同粉紅色。


色素如下圖所示,話就話係用天然嘅水果提出嚟嘅顏色,你信唔信啊,不過偶爾食少少,身體應該都有能力排出體外嘅。


一般印尼商店都可以買得到依幾啲色素。



將米漿分為三碗,一碗白色,一碗綠色,一碗粉紅色。


依啲色素顏色好勁,只需要滴少少一滴已足夠。


蒸好後色澤會出嚟好清楚。


將較好色嘅米漿,分裝到細杯度,上鑊隔水大火蒸8分鐘即成~~~



係咪好靚咧。。。。。



個口感,好似白糖糕啊。。。。


同細個時食嘅感覺,係好接近好接近㗎啦。。。。


我自己都俾自己80分~~~


好好味~~~


有興趣唔怕麻煩嘅朋友,可以一試~~~



 


 


 


沒有留言:

張貼留言