小菲菲俠自煮樂

24 6月, 2010

自製簡易壽司(食譜)

自細我就比同伴更有口福,小朋友嚟我屋企玩,必定會有超過二款以上嘅點心招呼,實在係因為我有一個好得閒又好鐘意玩轉個廚房嘅阿媽。


直至依家,同啲老友聚會,佢哋都總會同我講起當年係我屋企食過嘅某幾款小點心,精緻嘅造型獨特嘅風味,都令我嘅同學仔印象深刻,大家都羨慕我有一個好叻整食嘅阿媽,不過可能係幸福太接近嘅時候,我反而無乜感覺,對阿媽嘅美食,經常地係視若無睹,實在過份。


諗諗下,可能我咁鐘意煮食,好大因素都係受阿媽影響。


以往一到熱天,個個無乜胃口嘅時候,阿媽就會玩好多唔同嘅食物,自己係屋企拉腸啦,整各式涼拌啦,湯粉面啦,包括壽司,都係熱天最經常食嘅食物。


我都未試過整壽司俾強哥食,以往都係同強哥拍住拖出街食氣氛,依排咁熱嘅天氣,都想係屋企整啲簡單嘅壽司嚟食,所以打佐電話問阿媽做法,尋日晏晝憑感覺,又試整佐次俾強哥試下。


睇下,我第一次整,都唔錯呱。。。。


我做到,你都一定可以做得到~~~


做法,跟我嚟~~~



 


先講下醋。


當然出邊有一樽樽嘅壽司醋賣,但係如果整得果一次兩次就要買樽嘢擺係屋企,好唔符合經濟效益嘅考量,所以,壽司醋,自己整。


買一支「同珍」白醋(其它白醋都可以,我貪依個白醋味道無咁坑),佳寶可以買到,倒細半碗仔出嚟,然後浸幾塊昆布入去,如果無昆布,可用一般市場買得到嘅海帶代替,浸一晚,等醋有佐昆布嘅味道,香好多㗎,然後加一湯匙嘅冰糖入去,較個甜味。如果有時間,可以提早整定依個甜醋,醃多幾日味道會香好多~~


糖同醋嘅比例,可以按個人口味去調配,譬如你鐘意酸啲,就落少啲糖,鐘意甜啲,就落多啲糖,一邊調一邊要自己試味,我自己慣佐嘅味道,係三湯匙嘅醋加一湯匙嘅糖,依個係我自己嘅口味。



 


再講下米。


我無特別去買日本米,就用屋企食開嘅金鳳,我覺得軟硬度都好好,煮嘅時候加多少少糯米入去同煮,增加個粘嘅口感,就用平時煮飯嘅水量去煮個飯,唔知係咪我個煲係日本飯煲嘅關係咧,佢本身設佐水同米嘅比例煮出嚟嘅飯唔會太濕都唔會太乾,愛嚟整壽司,幾好㗎。


煮好嘅飯,趁熱將上個步驟嘅醋倒入去,無一次倒哂啲醋,逐少逐少去加,一邊加一邊試味,撈好嘅醋飯,攤凍佢。(所以我搵一個較大面積嘅兜去裝飯)



 


跟住講下紫菜。


我會剪開一截仔,因為我晨個包壽司嘅竹簾比較細,同埋我唔想太大塊嘅紫菜,整到太大個嘅壽司,咁樣細一截嘅紫菜,整出嚟嘅壽司都可以細啲,飯少啲,唔會食得太飽肚...


裁出嚟嘅果截細嘅紫菜,都有其它用途,一啲都唔會嘥㗎....



 


最後講下餡.


其實基本上係自己鐘意食咩就落咩.阿媽通常一定會有嘅係「青瓜、甘筍、蛋絲」,再搭配其它嘅肉類。


不過阿媽話,鰻魚就唔好配青瓜,會有腥味,青瓜可以配腸仔或者其它肉類,鰻魚就配甘筍同蛋。


我無買到鰻魚,咁就用佐屋企有嘅料,腸仔啊,青瓜甘筍蛋,芒果、咸牛肉、午餐肉等等。。。。


準備好啲料,就可以包啦。。。。


我準備多碗水,整嘅時候濕濕手,無咁易痴米。


自己屋企人食,我就唔帶手套啦。



 


我個竹簾係買嘅一個托盤上邊配住嘅,所以係會細啲,整出嚟嘅壽司,都會細啲㗎。。。。


就咁樣,舖一塊紫菜係竹簾上,然後舖一層醋米,最後係近自己嘅果邊,擺上鐘意嘅餡料。。。。


我下次都唔要咸牛肉啦,個味完全唔搭。。。。阿媽平時會擺啲肉鬆加埋沙律醬,青瓜同腸仔等等做餡,我見無肉鬆,諗住用咸牛肉代替,可能都好惹味,點知味道完全唔對路。。。。。好彩得一條有咸牛肉,大家都係咪試啦,係一個好錯誤嘅示範。


好啦,舖好餡之後,就可以卷卷卷過去,卷好之後,再用手握實個飯卷。



整佐三卷。。。。


最後搵把刀,利啲嘅刀,切開一舊舊就搞掂。。。。


刀上我會濕少少水,咁切嘅時候就唔會因為痴住米而切得唔靚。



 


整好一卷卷嘅時候,強哥收工返嚟啦,咁就可以整其它造型嘅飯團,即整即食最美味嘛。。。


叫強哥幫我手影相。


手濕少少水,取一舊飯,用手心位置,陰力去將飯團整實成一舊。


(自己人食,我就無戴膠手套啦,帶住手套做嘢無咁方便,並請大家自動忽略我實在有礙觀瞻的肥手)



 


然後將一開始裁出嚟嘅果細半截紫菜,圍一圈係飯團邊邊,個紫菜嘅高度係高過飯團少少嘅。



睇下,咁樣整好幾個飯團之後,上邊嘅位置,鐘意擺乜就擺乜。



 


材料凈返好多,求其用啲腸仔、芒果、蟹柳、青瓜、甘筍剪碎粒,加埋沙律醬,撈勻,舖係飯團之上,就做成沙律壽司拉。。。。



 


熱天食真係幾好味㗎。。。。。


好清爽嘅感覺。。。。又易整喎,又無嘥料喎,一舉多得咧。。。。



 


飯團另一做法,我煎佐幾塊午餐肉,然後用一條紫菜綑住午餐肉同飯團,好中式,但好好味。。。。。


壽司之嘛,點都得啦。。。。



 


整壽司真係好簡單嘅一件事,煩係煩在事後嘅清理現場~~~


睇下,我第一次整壽司,都幾似樣嘛。。。。。


強哥望住兩大碟嘅壽司,鬼咁開心「晏晝都食咁好啊」~~~~~


其實,成本好低咋。。。。。


都呃得下人嘅。。。。



 


唔記得提,我提早二個鐘醃佐啲酸青瓜。


青瓜切到極薄片,然後倒壽司醋入去浸住佢,擺入雪櫃二個幾鐘,咦,都好入味喎,酸咪咪,又清香,凍冰冰,正啊。。。。


雖然無酸薑,不過有酸瓜,齊哂啦。。。。。



 


自己係屋企整嘅壽司,雖然都係好平價嘅材料,但味道一啲都唔會差㗎。。。。


我煲佐好多飯,凈係用佐一部份落佐醋,食凈果啲係無醋嘅,加埋所有食凈嘅配料切粒粒,夜晚就用佢哋,炒佐個飯,所有嘅材料,一啲啲都無浪費到,係咪乾手凈腳,舒服哂咧。。。。。。


 


1 則留言: