小菲菲俠自煮樂

22 7月, 2009

全手工制黑糖饅頭

強哥今日約佐個木工師傅去睇D嘢,晨早九點鐘就要出門口,變到我又要提早起身整早餐俾佢,順便感受下日全蝕嘅威力。


無乜特別感覺,唔知係天陰嘅關係定係日偏蝕嘅緣故,係九點幾鐘嘅時候,係有少少陰陰哋,不過唔及內地江蘇上海果邊咁震懾人心地日全蝕。


睇電視新聞轉播,上海成個城市真係黑曬,可以想像得到身處其中嘅人,必定係感覺好強烈,大自然始終係強大與不可測的。




九點鐘老公出佐門,我又瞓唔著羅,見個天又好熱好焗,唔知係乜嘢俾到我一個聯想,係要整饅頭咧。。。。而且係黑糖饅頭。


可能係因為天熱饅頭好易發酵掛。


----------------------------------------------------


黑糖有自己一种獨特的焦香味,與清甜嘅白糖有好大區別,我屋企成日都會備有一包係度,煮餸整點心都經常用得著。


今日整饅頭,棄用以往習慣嘅白糖,改用黑糖。


睇下我整包嘅材料。




中筋面粉二碗,黑糖三大匙,油一湯匙,乾酵母一湯匙用暖水開佐佢。(如果整普通中式包包,將黑糖轉用白砂糖即可)


做法:


1,將所有材料混合埋一起,然后倒鮮奶去慢慢將面粉搞濕。(唔用鮮奶,直接用清水一樣無問題)


唔好一次落太多奶,因為太濕就搓唔到面團了,要少少咁落,邊落邊搓。


其實唔落奶,就咁用清水都絕無問題。


同埋整包之前,我會先用少少暖水,開佐乾酵母,再落少少糖,因為酵母鐘意甜味,一有少少糖,可以加速佢嘅生成速度,咁用暖水開佐嘅乾酵母,等待五分鐘左右,如果加佐暖水嘅乾酵母有變大發起,咁就可以加入面粉度,證明酵母已活轉過嚟,可以整包包啦。


如果酵母加佐暖水都無變化,極有可能係乾酵母已失效,咁就唔洗再整包啦,整佐都發唔起嘅。







2,將所有面粉同水揉合一起之後,再搓到光滑地一個面團。


有一種說法,叫搓到「三光」,所謂三光,即係面盤光,面團光,手光。


睇下,我搓好面團之后,個面盤都好乾淨㗎啦,個面團亦都光滑佐,手都無痴到乜面粉,咁就是謂三光啦。。。







3,搓好嘅面粉擺入鑊里邊發酵,因為天氣好熱,面團好易發酵完成,發面唔好發得太耐,睇到發大佐就差唔多啦,因為如果發酵過度,就會有酸味㗎啦,有酸味就唔好食啦。


我由搓好面團到擺入鑊度,一共發酵佐「二十分鐘」,係啊,二十分鐘咋,四個字,唔好發得太耐,見到佢發起就得啦。









4,然後準備好一個蒸盤,擦好一層油係上邊防痴,一細碟仔面粉做手粉,搓面嘅時候先至唔會俾個面團痴係針板度。


可以開始「強嫂整包啦」







5,將發佐酵嘅面團大力再壓扁,搓一搓,然后用面杖搓成一大塊,卷起,再繼續搓成一大塊,如此重複大約三四次度,咁做嘅作用係俾個面團更光滑,而且咁樣折來折去嘅面團,蒸好之后嘅饅頭內部結構會有層次感㗎。







6,最後將麵團再卷成一個長條之后,用刀切成一舊舊。


然後掃一層油係個包包面度,擺上蒸架。(其實後嚟我都無擦油係面,都一樣無問題)







7,依個時候,要進行第二次發酵啦。依次發酵時間可以稍長少少,發酵二十至二十五分鐘左右。


我將佢又係放入鑊里邊發酵,而且煲暖佐D水,咁樣可以加速發酵嘅時間同效果。







8,第二次發酵二十五分鐘,之後將水煲滾,再擺饅頭入鑊里蒸十五分鐘。


熄佐火之后,唔好咁快揭蓋,由得佢焗住大約十分鐘,再開個蓋


睇下,個饅頭一個個,發得幾靚。。。。









用手剖開半邊睇下,發得真係好靚好有層次㗎,依家天時咁熱,整包整饅頭係最容易㗎啦。。。


整饅頭真係容易過整包好多好多。而且食法多樣化,將佢代替面包做早餐,肯定營養同健康好多,因為無乜油無乜添加劑嘛。。。







趁熱快D整返件俾自己食住先。。。。


我就至鐘意饅頭配芝士咁食啦。。。。


芝士嘅奶香同面筋嘅清香配埋一起,彼此之間最清新嘅一面都會剎那間係口腔入邊二合為一,成為最美妙地一種香味慢慢由喉頭向四肢百骸散開去。。。







加埋黑糖淡淡地焦香味,精彩又再添多佐三分。。。。







聽日早上再蒸返熱佢哋,老公至愛用佢擦上牛油花生醬練奶,同樣精彩無倫。。。。







額外醒多一件,屎一砣。。。。。。。。。。。。。。












哈哈哈哈。。。。


沒有留言:

張貼留言