小菲菲俠自煮樂

22 12月, 2009

自家制---籠仔粉蒸肉

周日返去奶奶度做節,整一味餸返去,咁奶奶可以少整個餸,我都叫幫下手咁囉.


通常會整一個返到去再加返熱就食得嘅餸


依次整佐一味唔知係邊度嘅傳統菜式,係酒樓食過叫「粉蒸肉」


我睇到粵菜嘅舊款菜譜入邊其實都有提過依味餸,大家嘅做法係一樣嘅,只不過叫法唔同,但係唔知係咪製作太多功夫過於繁瑣,以至慢慢退出粵菜嘅市場?


如果真係因為咁就真係好可惜,因為依個實在係一個好好味嘅餸菜嚟嘅.


 


不過好彩,嚟到今日,整依味餸為適應市場嘅需要,可以好方便咁買到製作最繁複嘅其中一個原材料,所以製作起上嚟,減輕好多功夫,亦都變得好簡單,做法同材料都會慢慢同大家介紹.


買佐兩舊五花腩,其實用佐舊半,因為我個籠仔太細.



做法:


腩肉切片,唔好切得太厚,太厚食落會覺得流,但亦都唔好太薄,太薄會食落無晒感覺,我就切得比整扣肉嘅再薄三分一咁嘅厚度.


切好嘅腩肉,用「糖,生抽老抽,腐乳,薑絲,少少生粉」醃一個鐘左右入味.


我係提早一日買定腩肉,擺係雪櫃雪一雪佢,硬身啲好切好多.



 


睇下除佐腩肉其它的主角.


乾荷葉半塊(雜貨舖有售),蕃薯一個(用薯仔都可以㗎)蒸籠一個,蒸肉米粉一包。


蒸肉米粉可以係九龍塘賣台灣嘢嘅舖頭買到,我依包係國內四川出嘅五香味嘅,我覺得味道香啲。


舊時整依味餸最麻煩係依個米粉,係用普通我哋食用嘅米,白鑊同八角花椒等香料一起炒熟,然後再磨成粉粒,諗到要整咁多功夫,未整先驚。依家可以好方便咁買到半成品,現代人真係幸福~~~



荷葉我先用熱水拖一拖佢,等佢變腍身,然後舖係籠仔底下。


然後將蕃薯切厚條,舖係底。


我貪依個季節蕃薯夠甜,所以就用蕃薯,我以前整用薯仔都好好味㗎,或者芋頭都好正㗎~~



 


整好個籠仔,然後攪個粉粉啦。


米粉一定要濕透,我就用水開佐個粉,然後撈少少麻油同糯米粉,落麻油係想佢香啲,落糯米粉係希望食落個口感再好啲。


因為米粉本身已有鹽同其它調味,所以我無再俾味佢啦。



 


跟住將開好嘅米粉,倒入醃好味嘅五花腩度,均勻地令到每塊腩肉都沾上米粉。



 


我就用佐整扣肉嘅方法,先將腩肉用個碗仔,豬皮向下,一塊塊舖好啲腩肉。



 


然后倒扣入籠仔度,咁個形狀咪就整齊啲靚啲囉~~



 


最後,入快速煲,隔水蒸一個鐘左右~~


若用普通鑊蒸,最好蒸熟一個半鐘以上,等個腩肉嘅肥油全部出曬嚟,咁食落,就肥而不膩`~~


所以用籠仔嚟做容器嘅目的,一方面係等佢梳氣好啲,咁蒸好嘅肉就會更容易酥軟,另一方面,籠仔內籠係竹制,加埋底嘅荷葉,咁蒸出嚟嘅腩肉,會帶有一層淡淡嘅竹同荷葉清香,極大嘅減低腩肉嘅肥膩感覺,加埋米粉包住嘅外層,食落係香口軟糯,配以內層蒸到入口即化嘅腩肉,食落絕對一流~~



 


雖其貌不揚,但若以貌取「餸」,必失之子羽~~


認真可惜~~


 



 


若非為照顧大家嘅口味,我同強哥食的話,我會選用麻辣味嘅米粉,配嘅腩肉會加上剁碎嘅辣豆瓣醬,或者用排骨代替腩肉,食落口感極之惹味開胃,比依次整嘅五香味,刺激百倍以上~~~


沒有留言:

張貼留言