小菲菲俠自煮樂

10 11月, 2009

街外食唔到嘅滋味---酸辣湯、魚香豆腐煲

好多年前隻身前往內地極北之地游走,礙於囊中羞涩,多數會選擇最道地的本土食物,通常本土食物都係物美價廉。曾經一次,實在凍到四肢麻木之時,走入一間簡陋餐館,叫佐一大碗嘅「酸辣湯」,果碗冒著滾滾濃煙,一大海碗嘅熱湯,果種極酸極辣,刺激效果一流嘅湯水,我連飲兩大碗入肚之後,果一種滿足感,係即時係四肢百骸之間散開去,感覺賤命即時得救。果種滿足,基本上同食物本身嘅味道無關,而售價,不過人仔一十五蚊咋,係勁大一窩㗎。


強哥多年前係上海工作過一段時間,對酸辣湯亦係情有所鍾,所以數日前與強哥去了家上海小館食飯,睇到餐牌,即時點佐一窩「酸辣湯」。


不過飲過後實在大失所望。怕是為適應港人口味,就空有其酸,辣意欠奉。酸辣湯嘅辣意,應係來自胡椒粉嘅辛香味,而飲到嘅果窩,竟然係落佐少少辣椒,然後配以絕無辣意嘅紅油,造成一種視覺上嘅辣感,過厚嘅生粉勾芡,飲落實在似是一場災難,大失所望之餘,決定自己打造記憶中嘅味道。


所幸,出嚟嘅成品無論外觀或者就咁聞落嘅味道,已同記憶中嘅酸辣湯吻合。


 


同大家講下我嘅做法。


材料:豆腐切條、甘筍切絲、青椒切絲、木耳泡發切絲、少少冬筍切絲、香菇浸發切絲。


另外蛋一隻,免治豬肉適量。



 


作法:1,落高湯入鑊,倒入豆腐絲煮一煮


2,倒入免治豬肉,香菇絲,筍絲,甘筍絲,青椒絲,木耳絲煮開。


(落少少豉油較個咸味,同埋可增加色水靚啲)



 


3,準備一個碗仔,倒入陳醋,胡椒粉,生粉,溝均。


4,等所有材料煮熟之後,最後先至將依碗味水倒入去,因為醋久煮會減淡醋意,胡椒粉煮耐佐就無佐香辛味,所以依碗仔味水要最後先落。


酸辣度可因應個人口味調較,生粉我落佐兩大匙。



 


陳醋嘅選擇都比較緊要,劣質陳醋飲落會好「坑」喉,如果有機會選擇,可以留意標籤上註明嘅釀造時間。我會選用釀造三年或以上嘅陳醋,個味道更為醇厚,好順喉。



 


因為瓦煲仔保暖性較強嘅緣故,我會熄佐火之後先將蛋打落湯度,用煲仔嘅餘溫去焗熟D蛋,咁樣蛋食落就好嫩好滑。


自己整酸辣湯,掂過街食好多好多好多。。。。



 


豆腐算係食物當中含鈣量最多嘅一款,而且我好鐘意豆腐嘅味道,所以閒來無事,我都會用豆腐製作各式食物。


整酸辣湯要用到豆腐,但係用量不多,咁我就索性另一味餸都用埋豆腐整,咁買佐兩舊豆腐,足夠煮一個餸同整個湯嘅份量。


魚香茄子食過嘅人就好多,咁我就諗,用同樣嘅煮法,將茄子轉成豆腐試下。


所以就有佐依味「魚香豆腐煲」出嚟啦。


做法:1,用硬豆腐,切片之後,落油炸至表面酥脆。



 


2,然後準備所有材料「炸豆腐、甘筍絲、青椒絲、蒜蓉、咸魚剁蓉」


總有免治豬肉(我買餸前多數會有統籌過,所以買嘅材料係當日所有餸都適用嘅)


(甘筍同青椒絲係煮湯凈有嘅材料,用得唔好浪費,加埋到依個餸度,配下色都好。)



 


3,鑊落少少油,爆香料頭,炒半熟免治豬肉。



 


4,倒入豆腐,加水,加豉油糖較味,開火略煮,令個味道混合,然後打個芡水收汁,轉入瓦煲仔,開火再焗幾分鐘。


(因為要突出咸魚嘅香味,所以凈係用豉油較味,唔好用太重味嘅調味,少少豉油可增加豉香味,咁就唔會搶走咸魚嘅獨有香味)



 


可以好負責咁話俾大家知,咁樣整,係好惹味,好好送飯嘅。。。。


我一揭開個煲蓋,老公已「嘩」一聲


「好香」~~


魚香豆腐煲,絕對值得你一試~~



 


老公唔食筍,炒佐碟筍絲炒肉碎自己享用。。。。



 


咦,全部黃燦燦~~~


依一餐,係「黃金滿屋」餐`~~~


正~~



 


 


 


沒有留言:

張貼留言