小菲菲俠自煮樂

11 8月, 2011

薑醋

上篇提及過嘅豬軟骨,最後整佐一煲---「排骨薑醋」~~~

浸佐一晚,隔夜再整返熱佢嚟食,又入味又淋軟,正~~~





傳統薑醋的煲法,材料通常係「五斤的甜醋、一斤的黑糯米醋、五斤的老薑、一細茶匙的幼鹽」

做法:1、老薑去皮,拍扁,白鑊炒出香味,落少少鹽炒至色澤透明

  2、取大瓦煲一個,倒入五斤的甜醋,一斤的黑糯米醋,一細茶匙的鹽,煲滾後將薑倒入煲煮一小時以上,等薑味融入醋裏。(點解有佐甜醋總要加埋黑糯米醋?因為醋嘅酸味在煮嘅時候會揮發佐好多,如果凈係甜醋加薑去煲嘅話,醋揮發佐之後就會變得太甜,所以五斤裝嘅甜醋,就要加埋一支一斤裝嘅無太多甜味嘅黑糯米醋去增加佢嘅酸味咁解,其實唔一定要八X甜醋去煮嘅,我試過用同X嘅甜醋去煲煮,一樣都係咁香㗎)
3、要派人豬腳薑之前嘅一二日再放入出過水嘅豬腳入去薑醋度煮淋軟,浸一晚入味,咁就可以派街坊了。

 

咁樣薑醋就煮好了,隔一個星期左右取出翻煲一下,等薑醋的味道更濃郁,通常可以保留三個月左右,不能用金屬鍋煮,因為會與醋發生化學作用,可以用瓦煲或是玻璃煲煮薑醋,落少少鹽,作用係要調出醋裏的甜味。

 

雖然市面有售已調好甜味的「甜醋」,不過我不過係突然想食咁一煲仔姐,無謂為佐食這麽一次半次的,總要跑去買一大樽返嚟擺咁嘥,所以就全程自己調味道。

 

自己做的方法可簡就簡單,我先用一大大舊嘅薑,去皮拍扁,然後白鑊炒一炒至出味,然後倒入少少鹽入去繼續炒一炒,可以睇到姜變到好透明。



然後倒入大半支嘅鎮江陳醋,一塊片糖,煲煮一個鐘或以上,等薑嘅味道融入醋里,同埋等醋唔會咁嗆。




我屋企凈有大半支嘅鎮江醋,所以無額外再走出去買,用哂果大半支就算啦。

不過後嚟係佳寶發現原來有同珍嘅細支甜醋賣喎,咁下次買定一細支甜醋加埋少少糯米醋係屋企煮薑醋一定非常好味啦。

如果係買出邊配好味嘅甜醋,咁就無需自己落片糖啦,佢已經夠甜,不過都一樣要加埋少少黑糯米醋去增加佢嘅酸味。



落佐片糖同薑同醋,開慢火煲煮一個鐘左右,等薑醋煲出香味~~

為佐令味道更加豐富,我煲薑醋嘅時候,落多尾指甲咁大粒嘅一細細粒八角,大指公咁大細嘅一細細片香葉,一粒花椒,入去同醋一起煲,咁香料嘅味道淡淡地滲入醋入邊,又唔多覺香料嘅存在,食起上嚟嘅薑醋,味道更加地香~~




薑醋煲出味道,然後倒入出過水嘅豬軟骨入去,開火煮多半個鐘,熄火浸住排骨一日,隔日再食,入至最入味~~

因為瘦肉同醋浸耐佐會變硬,所以我就買豬軟骨去煮,豬軟骨嘅肉比較淋軟,就算用醋浸一晚,食起上嚟都唔會又硬又鞋。

喺大間啲嘅百佳或者TASTE都會有新鮮豬軟骨出售,早啲去買就會見得到㗎啦。





其實煮薑醋乜乜物物,就係咁簡單之嘛,我唔想食豬腳咁肥,所以就用佐排骨代替,如果鐘意食豬腳薑嘅,咁依個步驟嘅時候,將排骨換轉出過水嘅豬腳去用薑醋煮,咪就係豬腳薑囉~~




我落多幾隻蛋入去一齊浸過夜~~




第二日嘅醋蛋,一啲都唔會會得係鐵蛋,好軟,好香~~~

一舊排骨薑,已經可以送埋成碗飯咁滯,等天凍啲嘅時候,幾時想食都可以自己整返一細細煲仔嘅豬腳薑過下口癮啦~~~

自己整嘅薑醋,一啲都唔差㗎~~



夜晚返到屋企,蒸飯嘅同時開火整返熱排骨薑醋,然後炒多碟菜,半個鐘,就開得飯啦~~~




加埋一碗仔隔夜湯,好滿足嘅一餐飯~~


7 則留言:

  1. 每日睇你煮飯,好有一種Sweet感覺~^___^
    [版主回覆08/12/2011 23:15:58]哈,普通家庭餸咋~~

    回覆刪除
  2. bb33的廚房11 8月, 2011

    冬天要試下.
    [版主回覆08/12/2011 23:16:56]我頭先睇到網友煮南乳豬手,睇到我口水流,好鬼想食豬手啊~~~我依家猶豫緊係咪聽日衝去買豬手食咧~~定係等到冬天咧~~

    回覆刪除
  3. 曾師奶11 8月, 2011

    你好, 你每次煮嘅菜,我好鐘意睇,有時會跟住學煮,當然沒有你咁叻.
    你返工之後,要等幾日先有得睇,真係等到心思思,因為post, d相好詳細,
    容易明白,我會繼續追睇落去.期待.
    [版主回覆08/12/2011 23:18:21]無咁講,煮食其實係本能,人人都可以做到好似我咁嘅餸㗎~~

    我就係想大家都同我一樣,可以由唔識到隨手煮嚟都一味餸,所以儘量將過程影抵佢,等大家要煮都理解得清楚啲嘛~~

    回覆刪除
  4. 這個真是美味既極品啊!
    [版主回覆08/12/2011 23:19:09]我以前完全唔接受依個味道㗎,係某一日突然覺得薑醋原來都幾好味~~

    回覆刪除
  5. 欣欣媽媽12 8月, 2011

    好正呀!
    [版主回覆08/12/2011 23:19:22]哈,幾㗎~~

    回覆刪除
  6. 編織新手04 9月, 2011

    排骨薑醋睇到都想食

    回覆刪除
  7. 我係完全唔識煮餸的人, 難得俾我發現你的blog, 而最重要你把做法、材料、注意事項....都一一和大家分享, 真係網友之福!

    回覆刪除